Üzeyir Garih’ten Yöneticilere ve Çalışanlara Tavsiyeler

Üzeyir Garih’ten yöneticilere tavsiyeler:

* Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onları tedirgin eder, sizinle tartışma zeminini yok eder. Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır.

* Münakaşaları uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde, görüşmeyi erteleyiniz.

* Kızma hakkınızı, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız. Kızma hakkı, soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüşür.

* Taltifi aleni, cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkidi, ilgili ile teke tek yapınız. Gülümseyiniz, gülünüz ve muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz. Selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz.

* Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz.

* Yanlış bir hareketiniz olursa, duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. Bu sizi yüceltir.

* Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman (iltifat) yapmaktan geri durmayınız. Sempatiyi artırır.

* Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız. Ciddiyetinizin bir ifadesidir.

* Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız. Zaman ve prestij kaybetmeyiniz.

* Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız, ısrar etmeyiniz. Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz.

* Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz.

* Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız.

* Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini boşaltmasına izin veriniz.

* Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen tashihen veya tadilen, görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz.

* Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Oturma şeklini örnek olarak rahatlatınız.

* Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız. Masanız başında büyüklük taslar durumdan kaçınınız.

* Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız.

* Konuşma arasına konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır. Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız.

* Psikolojik davranıp, karşınızdakinin görüşmeden, sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız.

* Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda şahsiyeti belirler.

Üzeyir Garih’ten yeni işe gireceklere, çalışanlara ve yöneticilere tavsiyeler:

* Yeni hayata atılırken ve iş seçerken, işin ücretinden çok eğiticiliği ve öğreticiliği tercih sebebi olarak alınırsa, edinilecek bilgi birikimi sonucu, gelişecek elemanların başta düşük gibi görünebilecek ücretleri, makul bir süre sonra o müessesede veya başka bir yerde mutlaka hakiki ve nispeten yüksek bir değere erişecektir.

* Kendisine güvenen kişinin, çok kıymetli bir varlığını garanti olarak vermekten kaçınmaması gerekir. Ayrıca verilen sözün en iyi şekilde yerine getirilmesi mutlaka ödüllendirilir.

* Gelecek bekleyen genç kardeşlerime önerim şudur: Kendinize güvendiğiniz, işin üstesinden geleceğinize inandığınız sürece koşullar ne olursa olsun, merkezden uzak tek başınıza çözüm getirme ve karar vermeye olanak verecek işleri tercih edin. Cesaret ve azimle gerekenin hakkını vererek yapın. Korkusuz ve namuslu olun.

* Bir gün müdür veya genel müdür olabilirsin. Ancak sen ne olursan ol etrafında bir yapıcı tenkit çemberi oluşur. Yapay da olsa muhalefet kur.

* Dökülmüş süt için ağlamaktansa yenisi peşinde koşmanın daha doğru olduğunu düşünün. Bu zararı yeni işler kovalayarak karşılama yoluna gidin.

* Güvenilir ol. Saygın ol. Karizmatik, sevimli ol. Şeffaf ol. Adil ol. Bilgini yeter dereceye getir. Yönetim dışında uzmanlık arama. Sağduyu sahibi ol. Bu eksikleri tamamlamanın her yönetici için yararlı olacağına inanıyorum.

* Kurumda işlerin rutin hale dönüşmesi sebebiyle demotive olan kimselerin, kendilerini motive edecek işleri belirterek amirlerine müracaatları gerekir.

* Profesyonel olarak yükselmeyi düşleyen gençlerin önemli bir neden olmadıkça işe başlayacakları müessesede sebat ederek yükselmelerini öneririz.

* Gerek kendi isteği ile ayrılan elemana, gerekse zorunluluklar dolayısıyla işine son verilen kişiye kurumun yapacağı bir zarafetle oluşması gerekir.

* Mevcut sistem ve verileri sürekli savunmak, statüyü olduğu gibi yerinde bırakacaktır. Bu, istenen ve hedeflenen değildir, beraberinde hataları ve küçülmeyi getirecektir.

* Birden fazla eş statüde varis bırakmak, gelecek için kurumun gelişmesini baltalayabilecek sen-ben kavgalarına gebedir.

* Esasında şans, öngörülmeyen olayların meydana getirdiği olaylardır. Kendiliğinden gelen şansın en parlağı, doğuştan zengin bir ailenin çocuğu olmaktır.

* Belirli bir yaşa gelmiş, üst düzeylere yükselmiş kişilerin deneyimlerini gelecek nesillere aktarması, kanımca ulusal bir görevdir.

*  İlk izlenimi kötü ise iyiye, iyi ise kötüye çevirmek zordur. Dolayısıyla ilk izlenimi verirken çok dikkat edilmelidir.

Üzeyir Garih  yöneticilere bir çalışma grubu meydana getirirken, o ekipte 10 hasleti bir araya getirmeyi dikkat etmelerini hatırlatıyor. Bu faktörler:

1. Fikir Üretme Yeteneği
2. İş Bitirme Azmi ve Heyecanı
3. Bilgili Olma Tutkusu
4. Deneyime Önem Verme
5. Yönetme Kabiliyeti
6. Finans Sezgisi
7. İyi İlişkiler Kurma Yeteneği
8. Yönetim ve Organizasyona Uyum Sağlama
9. Çalışkanlık
10. Şanslı Olmak

Kaynaklar:

http://www.kigem.com/content.asp?bodyID=689

http://www.e-kobi.net/girisimcilik/egitim/uzeyir-garih%E2%80%99ten-yonetim-teknikleri-ve-ogutler.html

Derleyen Bülent Pakman Mart 2011. İzin alınmadan ve aktif link verilmeden alıntılanamaz.

İnşaat Mühendisliği ile ilgili tüm yazılarımız:

Ayrıca Suudi Arabistan, Rusya ve Azerbaycan ülkeleri ve halkları hakkında orada çalışacak olanlara yararlı çok detaylı bilgileri diğer sayfalarımızda söz konusu ülkelerin başlıkları altında bulabilirsiniz.

Facebook Widgets

tarama0037Bülent Pakman kimdir   https://bpakman.wordpress.com/pakman/

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.