Köşebaşı

Bahreyn’de akşam eşimle acıkıp hadi bir şeyler yiyelim diyoruz. Aklımıza Köşebaşı geliyor. Daha önce hiç gitmemiştik ama nerede olduğunu öğrenmiştik. Lokanta yeni açılan bir alışveriş merkezi olan City Center’de. Arabayı çok katlı otoparka koyup çarşı kısmına geçiyoruz. Planda lokantanın yerini bulup önüne geliyoruz. Kapıda Türke benzeyen metrdotel olduğu belli olan biri var. İngilizce Türkmüsünüz diyorum. Hayır Lübnanlıyım diyor. Hemen yanımıza garson kızlardan biri geliyor. Garson kızların hepsi Filipinli. Menüyü veriyor, hanımla sağlıklı beslenmeye çalıştığımız için sebze ve zeytinyağlı yemekleri  arıyoruz. Ama pide-kebaptan başka bir sey göremiyoruz. Garson kız mutfağımız Lübnan mutfağına benzer diyor. Yuh diyoruz, şuna Türk mutfağı diyemiyor. Bizim Türk oldugumuz anlamadığından olsa gerekir. Türk mutfağı dese burnumuzu kıvırıp gideceğimizi düşünüyor belki de. Tam tersi oluyor, Türk olduğunu tanıtmaktan utanan bir yerde oturmayı reddediyoruz. Herhalde diyoruz aşçıları da Türk değildir, Lübnanlı falandır. Sonra görüyoruz ki gerçekten öyleler.

Halbuki gerek Bahreyn havaalanında gerekse Suudi causewaydeki Bahreyn polis ve gümrükçüleri Türkleri  seviyorlar. Her geçişte bildikleri birkaç Türkçe kelimelerle aramızda yakınlık oluyor. Bahreyn’de yeteri süre yaşamadığımız için diğer Bahreyn’liler ve yabancılar Türkler hakkında ne düşünüyor fazla bilgimiz yok. Ama Bahreyn THY’nin her gün İstanbuldan direk uçuşlarının olduğu bir yer.

Sonuçta isim yapmış bir Türk lokantası Bahreyn’de şube açıyor. Ama Türk lokantası olduğunu neredeyse saklıyor. İsmi Köşebaşı olmasa, İstanbul’dan tanımasak, Dubai’de de şube açtığını bilmesek  biz bile Türk lokantası olduğunu hiç bir zaman anlayamayacağız.

Bülent Pakman, Temmuz 2009

Köşebaşı’ndan Anıl Özdemir imzasıyla 11 Aralık 2009 da gelen yanıtı aynı gün aşağıda aynen veriyorum. Anlaşıldığı kadarıyla Bahreyn Köşebaşı lokantasının isim hakkını alan Lübnanlı orayı Lübnan lokantası haline getirmiş ya da öyle gösteriyorlar. Zaten aşçılar da Lübnanlıydı. Garson kız doğru söylemiş demek ki:

“Sayın Bülent Pakman,

Öncelikle değerli ve yapıcı yorumlarınızı sunduğunuz yazınızı bizimle de paylaştığınız için çok teşekkür ederiz.

Köşebaşı olarak yurtiçi şubelerimizde olduğu gibi, yurtdışı şubelerimizde de aynı misafirperver hizmeti ve 15 yıldır temsil ettiğimiz Adana – Tarsus yöresi lezzet standardını koruyup geliştirmek adına sürekli çalışmaktayız.

Ziyaret etmiş olduğunuz Bahreyn şubemiz yazınızın sonunda da bahsettiğiniz Dubai şubemizle beraber Körfez Bölgesi’nde isim hakki anlaşması yaptığımız deneyimli ve güçlü bir Lübnan şirketi tarafından işletilmektedir. İsim hakkı işletme sistemiyle çalışan her şubemiz gibi bu bölgedeki şubelerimizin açılış öncesi ve sonrası her türlü destek tarafımızdan yatırımcı ortaklarımıza sunulmaktadır.

Bölgedeki benzer mutfak kültürü ve ürünleriyle Arap mutfağına alternatif, daha çekici ve farklı lezzetleri sunmak amacıyla yola çıktığımız bu büyük projemizde, bir Türk markası olarak Türkiye’yi temsil ettiğimizin bilincinde, hem biz hem de yatırımcı ortaklarımız her konuda büyük özen göstermekteyiz.

Özellikle Köşebaşı lezzetinin orijinaline sadik ve en yakin standardı yakalayabilmek adına, hammaddeleri hem bölgede araştırarak uygun olanları kullanmak, hem de gerektiğinde bazı ürünleri Türkiye’den yollamak öncelikli görevimiz. Bununla beraber Köşebaşı lezzetini üretecek ve sunacak olan farklı ulus ve kültürlerden arkadaşlarımızın da özenle seçilip, açılış dönemi öncesinde çalıştıkları pozisyonlarıyla doğru orantılı olarak Türkiye’deki şubelerimizde ve kendi şubelerinde aylarca eğitim görmelerini sağlamak da şube açılış operasyonu ve eğitim sistemimizin vazgeçilmez bir kuralıdır.

Açıldığı Kasım 2008 tarihinden bu güne Bahreyn şubemiz hem bölgedeki ülkelerden hem de Türkiye’mizden sanat, spor, politika ve diplomasi alanlarında birçok ismi Bahreyn’de açılmış bir Türk restoranı olarak gururla ve başarıyla ağırlamıştır. Bölgedeki ikinci şubemiz olan Dubai ve açılacak olan diğer tüm şubelerimizde de Türk misafirperverliğini ve mutfak kültürünü başarıyla sunmak tek hedefimizdir.

Ziyaretlerinizin ve bizim için büyük değer taşıyan yorumlarınızın hiçbir zaman eksilmemesi dileğiyle saygılarımızı sunarız.

Köşebaşı| Köşebaşı Express

www.kosebasi.com.tr

info@kosebasi.com.tr

Tat Danışmanlık 5. Gazeteciler Sitesi A8/2 No: 10 Akatlar, 34335 İstanbul, Turkey t: +90 (212) 268 0530  f: +90 (212) 268 0525″

————–

İzin alınmadan ve aktif link verilmeden alıntı yapılamaz.

Twitter Widgets Facebook Widgets

Viyana Palmenhaus Cafe 2012

Bülent Pakman kimdir: https://bpakman.wordpress.com/pakman/

Köşebaşı için 2 cevap

1. Bülent Pakman dedi ki:

Köşebaşı lokantası bu yazıdan haberdar edildi. İsterlerse burada cevap haklarını kullanabilirler.

2. Can Değirmenci dedi ki:

Acıkcası 2-3 hafta once benim de oradaki Lubnanlı sefle tatsız bir anım oldu. Ama sağolsun Kosebası Firması bildirdiğim sikayeti dikkate ald ve tarafıma gerekli bilgilendirmeşleri yaptı. Ama dediğiniz gibi orada pek Turk restoranı havası kalmamıs. Bende İstanbulda bir kosebası restoran gibi gittim ama bir miktar hüsran yasamadım değil. Ama genede yokluk içinde bir + değer.